Followers

Thursday, December 30, 2010

aku bukan muslimah sejati..

Aurat!!! aurat!!!..Aurat!!!..dr kecil..bawa ke besar..dari belasan tahun menjadi puluhan...berjuta kali perkataan tu masuk kedalam telinga aku..sombongkah aku?biadab ke aku? hina ke aku? kejamkah aku? yaaa semua pertanyaan aku.."YA" jwpnya.. xperlu dtanya kenapa..krn trlalu byk pertanyaan "kenapa" sampai mati pown kita xkn nampak mana yg betul..mana yg salah... aku pelajari ilmu agama tp semua ilmu itu xmeresap dlm jiwa aku..hanya separuh jalan aku berpegang..lama kelamaan aku lupa diri..status "hamba" yg ak pgg mula trtinggal dbelakang tanpa aku sedari...adakah ak mmpersenda agama aku sendiri?adakah aku trlalu kuat utk hadapi azab kelak?adakah amalan2 aku dpt menampung dosa2 aku?adakah amalan aku pernah diterima hakikatnya? trlalu byk persoalan yg mmbawa penyesalan diri...yg paling dtakuti jika penyesalan itu hanya seketika dan aku akan kembali lupa diri...Ya Allah, berilah ak sedikit keinsafan...agar aku istiqamah dengan keinsafan itu...trlalu byk dugaan..terlalu byk halangan..trlalu byk gangguan..yg kesemuanya menjadi musuh aku tatkala ingin kearah kebaikan..mampukah aku???mampukah aku menjadi muslimah sejati?


************************hanya Allah yg akan menilai hambanya*********************

No comments:

Post a Comment