Followers

Thursday, December 30, 2010

langkah seorang hamba..

Tersentak dr lena mimpi...terduduk kaku..mula tertanya-tanya "siapa sebenarnya aku?"..hari demi hari, masa berlalu..tp aku masih lg xtahu kmana aku nk tuju.? tiap hari aku berniat untuk brubah jd lebih baik dr sebelum ni..tp knp syaitan2 dengki dgn niat aku?acap kali mmbisikkn kata2 indah untk ak lengahkan ape yg aku niatkan.. knp niat aku selalu dgagalkan tanpa aku pejuangkan usaha?knpa?
sedih..aku makin sedih..hidayah x sampai lg kat diri aku..bila ia sampai..bisikn syaitan terus ganggu.. sempat ke ak merubah corak langkah pejalann hidup aku? trlalu byk dosa..mungkin tu puncanya... selalu mengeluh..kufur nikmat..xtahu brsyukur...jahilnya ak..menghabiskan hayat dgn perkara sia2..xmnyumbang sedikit bekalan kelak disana...kenikmatan xtrgambar bila hidayah yg diperoleh btol2 dikunci dlm jiwa...ketenangan yg dikecapi hanya  bersama-MU Ya ALLAH..
tatkala butir2 jernih pernah trpancar dr sepasang mata yg dipinjamkn kepadaku..ketika kau selamatkan iman ku yg kian goyah dganggu permainan manusia...disaat ak hanyut trleka dgn dunia fantasi aku...kau sentiasa melindungi aku walau aku selalu ingkar dgn perintahMU.. tika dulu, aku sentiasa bersedih,gelisah,merana,tersiksa,kesakitan dan aku sentiasa brdoa memohon pertolongan dari MU..kau uji tahap keimanan aku..aku tersepit dgn permainan yg aku sendiri keliru..perangkap yg luas perjalannya sehingga aku xjumpa dmana penghujung..minda aku seolah-olah diperbodoh dgn tingkah laku aku sendiri..akal2 manusia terus menambah lg perisa kepercayaan aku untuk terus berada dlm permainan yg mempertaruhkan keimanan...lemahnya aku..krn kau, aku masih lg kuat disini...tp.....tapi...tapi.....disaat aku dlm kesulitan..ak tringatkan nama MU....apabila aku dh trlepas dr malapetaka..aku mula lupa..kejamnya aku..terlalu kejam.. layakkah ak meminta ampun berjuta kali sedangkan aku akan memungkiri janjiku??


.................................................................langkah seorang hamba belum terjawab....

No comments:

Post a Comment