Followers

Wednesday, December 29, 2010

Layakkah aku bergelar sahabat?


lahirnya kita kat dunia ni..makbapak kita la kwn2 kita..tahun bganti taun.adik beradik kita menyempurnakan lagi erti persahabatan...bila dialam persekolahan,kita makin sombong..mencari org luar sebagai teman..hakikatnye di luar x semua ikhlas ingin bkawan dgn kita..sentiasa berpura2..mengutuk..mencela..senang kata "lembut gigi dr lidah"

aku x mngatakn semua,hanya segelintir je..bila hidup brteman..kadang kala kita x sedar kita ada melakukn kesilapan...fikir kita trlalu bagus gamaknya..hidup sebumbung kampus tp dlm hati ade perasaan x puas hati,kecewa,marah dn traniaya..cemburu xyah kate lah..semestinya trsemat jg djiwa..makin hari kita makin tua..langkah makin perlahan tp sampai bila kita nk hidup dgn dunia kepura-puraan..jika ada yg trluka,luahkn la..jgn dipendam ..kelak makan hati..lain lak citernyer..

kadang2 kita trlalu pentingkn diri sendiri..perasaan org lain x amik kesah..lau dh macam tu cara,mula la brbalas2 tandanya "biar ko rasa ape yg aku rasa".. camne? sakit tak lau trbalas semula..? jgn tnye aku knp ak wat macam tu...tp tnye diri ko knp aku wat camtu...

semakin hari..hati ak semakin kebal..benda2 makan hati ni dh jd kudis,so ak x lut la kesedihan yg melampau2 dsebabkn persahabatan..bkn aku mngatakn "aku mampu berdiri sendiri tanpa sesiapa " tp ak sedang suaikn diri dgn bermacam ragam manusia..

andai,satu hari diri ini trbuang dlm erti brsahabat...xmngapalah..ak akan usaha mencari teman yg baru...kerana aku tahu...tiada kesetiaan yg ikhlas jika ditutur dgn lidah..tp dihati..

pandangan sinis? hahaha perlu ke ko wat begitu? hodoh benar lagak dn tingkah laku..mcm aku musuh ko yg nyata lak..sblom halakn pandangan jelik tu pd aku,cermin2 kn dulu..lawa ke x?ok ke x? hebat ke x?
kalau itu,pemuas hati ko..teruskan..aku bkn sesapa untuk mngahalang kesengalan ko didepan umum..buat la ape yg ko suke..ade aku kesah ?hahaha...

kepada sesapa yg brnama sahabat..marilah brsama kita brsihkn hati dr sebarang sifat2 yg buruk...nasihat brsama untuk diri sendiri dn sesapa yg nk terima nasihat..eeiyuw trmenung skejap~~

No comments:

Post a Comment